Kwietniowe Warsztaty Teatru ZAR

Serdecznie zapraszamy na kwietniowe warsztaty Teatru ZAR. 27–28 kwietnia (sobota–niedziela) Studio Na Grobli. Prowadzący: Ditte Berkeley, Przemysław Błaszczak, Kamila Klamut.

Warsztaty otwierają cykl spotkań warsztatowych prowadzonych przez aktorów Teatru ZAR. Kolejne sesje pracy odbędą się w czerwcu, wrześniu i październiku. W sierpniu zaplanowano Szkołę Letnią z Teatrem ZAR.

Kontakt i zapisy

Kartę zgłoszenia prosimy nadsyłać do 15 kwietnia 2013 na adres Justyny Rodzińskiej-Nair: justyna@grotowski-institute.art.pl. Odpowiedzi zostaną przesłane do 17 kwietnia 2013. Liczba miejsc jest ograniczona.

Cena
120 PLN/30 EUR za udział w jednym spotkaniu warsztatowym lub
300 PLN/75 EUR za udział we wszystkich trzech spotkaniach warsztatowych
9:00–12:00 Zapominanie ciała
Warsztaty prowadzone przez Przemysława Błaszczaka

12:30–15:30 Strojenie uwagi ciała
Warsztaty prowadzone przez Kamilę Klamut

17:00–20:00 Opowieść głosu (Pieśń, która mówi)
Warsztaty prowadzone przez Ditte Berkeley

27 kwietnia {sobota} 20:00
Pneumatyka aktora
Spotkanie z Jarosławem Fretem – liderem Teatru ZAR, prowadzącymi i uczestnikami warsztatów

Przemysław Błaszczak – aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala – brał udział w spektaklu Dytyramb. W latach 2002–2003 przygotował własny monodram Ecce homo.

Od roku 2004 aktor Teatru ZAR, zespołu teatralnego działającego przy Instytucie Grotowskiego. Uczestniczy w projekcie „Ewangelie dzieciństwa” (występuje w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim cięciu oraz Anhellim). Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine, Sister.
W 2012 roku brał udział w premierze Mauzera Heinera Müllera w reżyserii Theodorosa Terzopoulosa.
Od 2005 roku uprawia japońską sztukę walki aikido pod okiem sensei Piotra Masztalerza (5 dan), w 2011 roku pobierał nauki u Juby Noura Shihana (6 dan) w Baja California (Meksyk). Obecnie bierze udział w zajęciach przygotowujących do bycia nauczycielem aikido. W 2005 roku przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, trenując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym japońskim karate.

Kamila Klamut – absolwentka Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, związana z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego; była aktorka teatru Pieśń Kozła, współzałożycielka Teatru ZAR i współtwórczyni jego spektakli. Uczestniczka wielu wypraw do różnych zakątków świata w poszukiwaniu najstarszych zachowanych form muzyki.

Ditte Berkeley – aktorka Teatru ZAR i badaczka w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Aktorstwo łącz y z pracą organizatorki VoicEncounters.

Urodziła się w Danii, wychowała w Hiszpanii, a obecnie mieszka w Polsce.
Studiowała aktorstwo w londyńskim Rose Bruford College of Speech and Drama (2001).
Współpracuje z Teatrem ZAR jako aktorka i współtwórczyni. Występuje w następujących przedstawieniach Teatru ZAR: Ewangelie dzieciństwa. Fragmenty o przeczuciach nieśmiertelności ze wspomnień wczesnego dzieciństwa (2003), Cesarskie cięcie. Próby o samobójstwie (2007), Anhelli. Wołanie (2010). Występowała również w Łazarzu – spektaklu będącym efektem współpracy Teatru ZAR z artystą butō Daisuke Yoshimoto (2003, 2004, 2005). Obecnie pracuje nad nowym przedstawieniem Teatru ZAR Armine, Sister, którego premiera odbędzie się w listopadzie 2013 roku. Oprócz działalności z Teatrem ZAR współpracuje ze Studiem M atejka w zakresie treningu wokalnego i pracy muzycznej. Uczestniczyła w pracach nad spektaklami Awkward Happiness or Everything I Don’t Remember About Meeting You oraz Charmolypi. Jest liderką warsztatów W głąb dźwięku, prowadzonych przy współpracy z Teatrem ZAR, poświęconych pieśniom polifonicznym tradycji gregoriańskiej. Współpracuje z Matejem Matejką w ramach warsztatów Budzenie słuchającego ciała oraz prowadzi warsztaty Opowieść głosu (Pieśń, która mówi) oparte na własnej pracy wokalnej i muzycznej oraz pracy wokalnej ze Studiem Matejka.
W 2009 roku, we współpracy z Centre for Performance Research z Aberystwyth (Walia), zorganizowała we Wrocławiu międzynarodowy festiwal „Giving Voice”, który koncentruje się na fenomenie głosu, gromadząc śpiewających artystów z całego świata. Wrocławska edycja festiwalu odbyła się w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego w ramach Roku Grotowskiego.
W 2010 roku zorganizowała we Wrocławiu pierwszą sesję cyklicznych spotkań VoicEncounters „Odzyskiwanie głosu”, skupiającą się na badaniu kultur wokalnych z całego świata i dzieleniu się nimi. Pierwsza edycja VoicEncounters, Fenomen łacińskich konfraterni, odbyła się w listopadzie 2010 roku pod auspicjami Instytutu Grotowskiego we Wrocławiu; druga edycja, Moja milcząca siostro, poświęcona dziedzictwu i historii Ormian, w listopadzie 2012 roku.
W ramach wokalnych poszukiwań organizowała i odbyła liczne ekspedycje z Teatrem ZAR, a także indywidualne, m.in. do Gruzji, Bułgarii, Hiszpanii, na Ukrainę, Korsykę, Sardynię, do Maroka i Armenii.
Jest mamą trzyletniej Anouk. Wkrótce znów zostanie mamą.