Scena Tańca Współczesnego - 30. marca godz. 19.00 "Śmierć Ofelii"/ "Kilka piosenek o miłości"

Scena Tańca Współczesnego – 30. marca godz. 19.00 „Śmierć Ofelii”/ „Kilka piosenek o miłości”

Serdecznie zapraszamy na prezentację spektakli  Śmierć Ofelii w choreografii Olgi A. Marcinkiewicz i Marty Pietruszki oraz Kilka piosenek o miłości Iwony Olszowskiej w ramach cyklu „Portrety. Kobiety w polskiej choreografii” a także na panel dyskusyjny wokół dawnego zespołu Kontrast i początkach krakowskiej sceny tańca współczesnego.

Wśród panelistów są: Katarzyna Skawińska, Janusz Skubaczkowski, Marta Pietruszka, Iwona Olszowska i Jacek Tomasik, tą dyskusją zamykamy obchody 10-lecia Sceny Tańca Współczesnego.

Kilka piosenek o miłości Iwony Olszowskiej to studium o kobiecie zajmującej się codziennymi rytuałami – niezwykle sensualny i niepozbawiony poczucia humoru obraz.

Olga A. Marcinkiewicz, M. Pietruszka: Śmierć Ofelii

Punktem wyjścia przedstawienia stał się monolog szalonej Ofelii zaczerpnięty z egzemplarza Bogusławskiego, „przetłumaczony” na język gestów Mimiki… zgodnie z instrukcjami oddzielnego rozdziału, poświęconego scenicznemu ukazaniu szaleństwa. Odgrywane jest więc podwójne szaleństwo – Ofelii Szekspira oraz szaleństwo postaci teatru Bogusławskiego.

Tematem przedstawienia jest portret psychologiczny postaci ulegającej rozpadowi osobowości na społeczną, dworską oraz indywidualną, emocjonalną. Śmierć poprzez formę odrzucenie i zniszczenie wszystkiego, co poza konwencją, w tym przypadku społeczną, dworską. Wychodzi, obłąkana Ofelia w lustrze widzi samą siebie – jej portret ulega coraz większym zniekształceniom aby na końcu, jako samodzielnie istniejąca postać wtargnąć do przestrzeni przed lustrem. Tutaj, w stelażu – stroju dworskiego, w pokoju zaznaczonym jako schemat, następuje ostateczny rozpad jej tożsamości – jak półautomat powtarza martwe gesty Bogusławskiego.

Zachęcamy do rezerwacji miejsc pod adresem mailowym.

Bilety w cenie: 15 zł (ulgowe); 20 zł (normalne)

Cykl prezentacji spektakli Portrety. Kobiety w polskiej choreografii  jest organizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu „Scena dla tańca” 2014.