Latająca Piaskownica znów w Poznaniu!

W dniach od 31 stycznia do 2 lutego w Teatrze Ósmego Dnia odbędzie się warsztat aktorskiej pracy nad rolą i kreacji zbiorowej amerykańskiego reżysera teatralnego Paula Bargetto.

Wszyscy ci, którzy brali udział w warsztatach Paula Bargetto w ubiegłym roku wiedzą, że warto, a tych którzy chcieliby spróbować tym razem zapraszamy na trzydniowy intensywny warsztat, podczas którego będzie można zapoznać się z takimi metodami pracy jak: improwizacja ruchowa (Viewpoints), kreacja grupowa i trening ruchowy Suzukiego. Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję rozwinąć umiejętność indywidualnej improwizacji ruchowej na drodze ćwiczeń fizycznych, a także zdobędą doświadczenie i narzędzia pomocne w zespołowym konstruowaniu spektaklu. Efektem końcowym warsztatu będą krótkie improwizowane kompozycje grupowe i indywidualne.

Kiedy: 31 stycznia – 2 lutego (piątek 18.00-22.00 / sobota i niedziela 12.00-17.00)

Koszt warsztatów: 100 złotych

Potwierdzeniem uczestnictwa jest dokonanie przedpłaty.

Szczegóły i zapisy: teatr@osmego.art.pl lub pod numerem telefonu: 61 855 20 86

Ilość miejsc ograniczona

Paul Bargetto jest międzynarodowej sławy reżyserem i producentem festiwali teatralnych; założycielem i dyrektorem artystycznym teatru East River Commedia – międzynarodowej grupy teatralnej działającej w Nowym Jorku, a także dyrektorem artystycznym i głównym producentem Festiwalu Undergroundzero, który od pięciu lat odbywa się latem w Nowym Jorku. Ukończył reżyserię na Uniwersytecie Columbia ze stopniem MFA, a także aktorstwo na San Francisco State University. Reżyserował wiele przedstawień polskiej dramaturgii współczesnej, m.in.: Mrożka, a ostatnio tekst Doroty Masłowskiej pt. Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku. Do jego najnowszych prac reżyserskich należy Ewangelia wg Św. Mateusza – spektakl oparty na filmie Pasoliniego współprodukowany z Living Theatre. Artysta ma na swoim koncie pracę dla wielu instytucji amerykańskiego teatru, pracował także w Europie, m.in.: Niemczech i Rumunii. Jest laureatem licznych konkursów, zdobył m.in. nagrodę w konkursie na najlepszą Produkcję Teatralną w Nowym Jorku 2005 roku za realizację tekstów Sławomira Mrożka (Serenada i Filozof Lis)

Proponowany warsztat prowadził przez dziesięć lat z aktorami w Nowym Jorku i innych miastach USA.

OPIS METOD :

Viewpoints:

Metoda pracy aktorskiej autorstwa Mary Overlie i Anne Bogart- dwóch choreografek z Nowego Jorku, powstała w latach 70-tych. W trakcie tego warsztatu uczestnicy poznają tajniki pracy zespołowej nad poszczególnymi elementami kompozycji spektaklu. Ćwiczenia te oparte są głównie na improwizowanym ruchu.

Suzuki:

Metoda rygorystycznego treningu aktorskiego autorstwa Japończyka Tadashiego Suzuki oparta na ruchu i sile fizycznej, rozwijająca równowagę i samodyscyplinę.

Ensemble Building Blocks:

Metoda oparta o serię ćwiczeń i improwizacji dostosowanych do specyfiki i tożsamości konkretnej grupy aktorów. Praca wg tej metody rozwija: wrażliwość na członków całego zespołu, umiejętność myślenia zbiorowego, a także zachęca do zbiorowego tworzenia spektaklu w oparciu o kreatywność zespołu i jego niezależny potencjał.

Ensemble Based Composition:

Pogłębiona praca nad kompozycją, w której zamiast narzucania biernym aktorom wizji reżysera, proponuje się im wspólne uczestnictwo w procesie komponowania przedstawienia. Zespół traktowany jest tu jako unikatowy, aktywny uczestnik procesu. Relacje i interakcje między aktorami oraz reżyserem i aktorami stanowią ważne źródło inspiracji do dalszej pracy nad całością spektaklu.