KAMPANIA „PRZEŻYJEMY W TEATRZE” NA 250-LECIE TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE

Dzień Teatru Publicznego oraz „Bilet za 250 groszy” poprzedzi kampania zewnętrzna, której jednym z elementów będą satyryczne rysunki, nawiązujące do obchodów jubileuszu 250-LECIA TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE.

Autorami prac są czołowi polscy rysownicy – Marek Raczkowski, Andrzej Wieteszka, Janek Koza, Artur Krynicki, Rafał Szczepaniak, Mikołaj Małek, Magda Wolna i PrzemysławTrustTruściński.

Rysownikom nie narzucano formy prac, a temat sformułowano ogólnie. Wszystkie rysunki łączy to, że komentują rzeczywistość za pomocą „teatralnych pojęć”, które weszły do powszechnego użycia. Stąd hasła: „Moje życie seksualne to monodram”, „Współczesny lans to jakaś farsa”, „Fanatyzm to dramat”, „Twoje rodzinne spotkania to jakiś dramat?” i inne, w których „język teatralny” splata się z codziennością.

Poetyka rysunków oraz charakter są bardzo różne. Niektóre odwołują się do konkretnych sytuacji społecznych z ironią, inne – utrzymane w poważnym tonie – wskazują na problemy społeczne we współczesnym świecie.

Wybrane prace pojawią się na ulicach polskich miast w połowie maja. Kolejne powrócą jesienią – przy okazji finału obchodów 250-LECIA TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE.

Partner projektu: AMS

O KAMPANII