
Broadwayowe inspiracje
Pusta, mroczna scena. Napięcie. Błysk świateł. Akcja. To właśnie ten moment, w którym projekt Broadway Street – The Show ożywa i przeradza się w magiczną podróż do świata najpiękniejszych musicalowych przebojów XX i XXI wieku.
Ponad trzydzieści muzyczno-wokalnych aranżacji od dawna znanych przebojów broadwayowskiej sceny musicalowej nie powinno zaskakiwać ani formą, ani siłą przekazu. A jednak – niecodzienne połączenie gry świateł, tańca, wokalu i aktorskich umiejętności gwiazd międzynarodowego formatu daje piorunujący efekt. Energia, barwność i różnorodność postaci sprawiają, że każde Broadway Street jest inne, wyjątkowe, niepowtarzalne, coraz bardziej fascynujące.
Inicjatorem i głównym twórcą projektu jest Jakub Wocial, który po raz kolejny udowodnił, że oprócz wielkiego talentu i charyzmy odznacza się także niezwykłym ciepłem, poczuciem humoru i dystansem do samego siebie. Zadziwia przede wszystkim wszechstronność twórcy. Potrafi on opowiadać śpiewem wzruszające historie, bawi się własną rolą w humoreskach i wywołuje żywą interakcję między wokalistami a publicznością. To właśnie jego żartobliwy występ w stroju damy wywołał najwięcej uśmiechu u „rampowskiej” publiczności.
W obszarze repertuaru kabaretowego doskonale realizowała się Emilia Kudra – pierwszy mocny wokal Broadway Street – The Show. Głęboka, energiczna barwa jej głosu świetnie sprawdziła się w aranżacjach takich utworów jak Big Spender, Cabaret czy All That Jazz. Ta część pokazu nabrała dzięki niej bardziej rozrywkowego, rewiowego charakteru.
Warto też docenić wokalny kunszt Łukasza Dziedzica, śpiewającego ponaddwuoktawowym barytonem (od dolnego E do wysokiego A), znanego m.in. z roli lorda Farquaada w musicalu Shrek. Jego niski, aksamitny głos idealnie wkomponował się zarówno w utwory zespołowe, jak i solowe, a partii Umarł Bóg w jego wykonaniu, pochodzącej z Tańca Wampirów Romana Polańskiego, można byłoby słuchać bez końca.
Niezaprzeczalną gwiazdą Broadwayów jest holenderska aktorka musicalowa Sanne Mieloo. To najwspanialszy głos całego projektu – ciepły i frywolny, innym razem niezwykle emocjonalny, intymny i dogłębnie przejmujący. Jako pierwszy wokal utworu Once Upon A Time i solistka w The Girl in 14G podbiła serca publiczności.
Obok wyżej wymienionych postaci międzynarodowej sceny musicalowej zobaczyć można także Martę Carillon oraz Lenę Brandt. Bezsprzecznie najlepiej wykonano utwory do musicali: Brooklyn, The Phantom of the Opera, Tanz der Vampire oraz The Bodyguard. Całość została wzbogacona choreografią Natalii Marii Wojciechowskiej. Najpiękniejszą partią taneczną wydaje się wariacja ze wstążką w wykonaniu Ilony Gumowskiej do utworu z Les Miserables.
Broadway Street – The Show to spektakl, który sprawia, że przez dwie godziny scena teatralna zamienia się w istną świątynię muzyki. To jedno z tych widowisk, które chwytają za serce i unoszą duszę. Tych, które wywołują silne emocje i ukazują światową scenę musicalową w pełnej krasie. To pokaz wyjątkowy, bo – jak zapewniają twórcy – dwa takie same Broadway Street nie zdarzają się nigdy. Każdy znajdzie w tym widowisku coś dla siebie.
Ewa Grabowska, Teatralia Warszawa
Internetowy Magazyn „Teatralia” numer 56/2013
Teatr Rampa w Warszawie
Broadway Street – The Show
reżyseria, scenariusz: Jakub Wocial
scenariusz, opracowanie muzyczne: Marta Carillon
współpraca redaktorska: Katarzyna Kraińska
choreografia: Natalia Maria Wojciechowska
aranżacje utworów: Nico Gaik
reżyseria dźwięku: Marcin Pawłot
reżyseria światła: Tomasz Filipiak
obsada: Jakub Wocial, Lena Brandt (gościnnie), Marta Czerska, Łukasz Dziedzic (gościnnie), Emilia Kudra, Sanne Mieloo; taniec: Ilona Gumowska, Natalia Wojciechowska,Justyna Banasiak, Martyna Dominikowska, Jakub Konieczny
premiera: 6 listopada 2011
fot. studio navigo
Ewa Grabowska – studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Publikuje w portalach internetowych Art&Business i S jak Sztuka.